ღვინის ეროვნული სააგენტოს მონაცემებით, 2018 წლის იანვარ-ივლისში საქართველოდან მსოფლიოს 50 ქვეყანაში ექსპორტირებულია 45.4 მლნ ბოთლი ღვინო (0.75 ლ), რაც 19%-ით აღემატება 2017 წლის ამავე პერიოდის მაჩვენებელს. ექსპორტირებული ღვინის ღირებულება 107.8 მლნ აშშ დოლარია, ზრდამ გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 28% შეადგინა.
სააგენტოს ცნობით, ექსპორტი გაზრდილია ქართული ღვინის სტრატეგიულ ბაზრებზე:
- იაპონია – 124% (166 032 ბოთლი);
- დიდი ბრიტანეთი – 67% (50 062);
- პოლონეთი – 32% (1 886 618);
- აშშ – 4% (244 374).
ექსპორტი ასევე ევროპის მიმართულებით:
- რუმინეთი – 390% (84 654);
- ჩეხეთი – 68% (30 456);
- გერმანია – 32% (308 734);
- ლიეტუვა – 21% (265 062);
- ნიდერლანდები – 17% (38 799);
- ლატვია – 16% (966 726);
- ესტონეთი – 7% (329 304).
ექსპორტის ზრდა დაფიქსირდა ტრადიციულ ბაზრებზეც:
- ყირგიზეთი 81% (140 370);
- ყაზახეთი – 41% (1 996 860);
- უკრაინა – 38% (5 040 319);
- რუსეთი – 20% (28 564 609);
- ბელარუსი 4% (846 822) და სხვა.
- რუსეთი (28 564 609);
- უკრაინა (5 040 319);
- ჩინეთი (3 514 066);
- ყაზახეთი (1 996 860);
- პოლონეთი (1 886 618).
მასთან, იანვარ-ივლისში საქართველოდან მსოფლიოს 20 ქვეყანაში ექსპორტირებულია 9.9 მლნ ბოთლი (0,5 ლ) ბრენდი, რაც 20%-ით აღემატება გასული წლის 7 თვის მონაცემებს. ბრენდის ექსპორტით მიღებულმა შემოსავლებმა 20 მლნ აშშ დოლარს მიაღწია – ზრდამ 7% შეადგინა.
ღვინის ეროვნული სააგენტოს ინფორმაციით, საანგარიშო პერიოდში საქართველოდან მსოფლიოს 24 ქვეყანაში ექსპორტირებულია 219.5 ათასი ბოთლი (0,5 ლ) ჭაჭა, ზრდამ შეადგინა 114%. სულ ექსპორტირებულია 638.5 ათასი აშშ დოლარის ღირებულების ჭაჭა, რაც 126%-ით აღემატება გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელს.
სულ, ღვინის, ბრენდის, ჭაჭის, საბრენდე სპირტისა და ჩამოსასხმელი ბრენდის ექსპორტით მიღებულმა შემოსავლებმა წლის პირველ ნახევარში 173.3 მლნ აშშ დოლარს მიაღწია, რაც 21%-ით აღემატება გასული წლის ანალოგიურ მაჩვენებელს.