ახალი ამბები

პრეზიდენტის ბრძანებით, უკრაინაში პრორუს პოლიტიკოსთან ასოცირებული 3 ტელეარხის მაუწყებლობა შეაჩერეს

3 თებერვალი, 2021 • 1080
პრეზიდენტის ბრძანებით, უკრაინაში პრორუს პოლიტიკოსთან ასოცირებული 3 ტელეარხის მაუწყებლობა შეაჩერეს

უკრაინის პრეზიდენტმა ვოლოდიმირ ზელენსკიმ ხელი მოაწერა ეროვნული უსაფრთხოების გუნდის მიერ შეთავაზებულ სანქციებს 3 ტელეკომპანიის მიმართ. აღნიშნული მედიასაშუალებები უკრაინის პრორუსულ ოპოზიციურ პლატფორმასთან არის ასოცირებული. გადაწყვეტილების ამოქმედების შემდეგ ისინი მხოლოდ ონლაინ მაუწყებლობენ.

საუბარია სამ უკრაინულ ტელეარხზე: 112, NewsOne და ZiK, რომელთაც ნომინალურად პრორუსული ოპოზიციური პლატფორმის “За життя” წევრი, ტარას კოზაკი ფლობს. თუმცა, “რადიო თავისუფლების” თანახმად, უკრაინული მედიაში ისმის ცნობები, რომ ტელეკომპანიების რეალური მფლობელი ხსენებული პლატფორმის პოლიტსაბჭოს ლიდერი, ვიქტორ მედვედჩუკია.

რუსეთის პრეზიდენტ ვლადიმერ პუტინის ნათლიმამა ვიქტორ მედვედჩუკი უკრაინაში ერთ-ერთ უმდიდრეს და გავლენიან პირად მიიჩნევა. 2014 წელს, ვიქტორ იანუკოვიჩის გადადგომის შემდეგ, აშშ-მა მას სანქციები დაუწესა და უკრაინის დემოკრატიის შერყევაში დაადანაშაულა. მედვედჩუკი უარყოფს კავშირს ზემოხსენებულ ტელეკომპანიებთან.

ამჟამად სამივე ტელეკომპანიის სიგნალი გათიშულია. ისინი მხოლოდ ინტერნეტში მაუწყებლობენ.

უკრაინის პრეზიდენტის განცხადებით, სანქციები არ იყო მარტივი გადაწყვეტილება. ზელენსკის თქმით, უკრაინა მხარს უჭერს სიტყვის თავისუფლებას, თუმცა ეწინააღმდეგება “აგრესორი ქვეყნის მიერ დაფინანსებულ პროპაგანდას, რომელიც ძირს უთხრის უკრაინას ევროპული და ევროატლანტიკური ინტეგრაციის გზაზე”.

სახელმწიფოს ამ პოზიციას არ ეთანხმებიან სანქცირებული მედიასაშუალებები, რომელთაც საერთო განცხადებაში “პოლიტიკური ანგარიშსწორება” უწოდეს ზელენსკის ნაბიჯს.

ამ გადაწყვეტილებამდე რამდენიმე დღით ადრე, ზელენსკის პარტიამ მხარი დაუჭირა დეპუტატის მანდატის შეჩერებას ოლექსანდრ დუბინსკისთვის, რომელიც ვაშინგტონის სანქციების ქვეშაა აშშ-ის 2020 წლის არჩევნებში მისი სავარაუდო ჩარევის გამო.

მასალების გადაბეჭდვის წესი