2019 წლის ბიუჯეტში შესატანი ცვლილებების კანონპროექტის განმარტებითი ბარათით, წელს ჩქაროსნული ავტომაგისტრალების მშენებლობაკრედიტის დაფინანსების ნაწილში, ჯამში, 143.9 მილიონი ლარით მცირდება, ხოლო საბიუჯეტო სახსრების ნაწილში 36.7 მილიონი ლარით იზრდება.
ამ ცვლილების გათვალისწინებით, 2019 წელს მაგისტრალების მშენებლობისთვის 707 მილიონი ლარი დაიხარჯება, მათ შორის საინვესტიციო კრედიტის ფარგლებში – 455 მილიონი ლარი.
„მიმდინარე წლის პროექტების შესრულების პროგნოზი, მათი განსაკუთრებული მასშტაბურობიდან და კომპლექსურობიდან გამომდინარე, საჭიროებს კორექტირებას და დაფინანსება ნაწილობრივ გადაინაცვლებს მომდევნო წლებში. აღმოსავლეთ-დასავლეთის ჩქაროსნული მაგისტრალის რიკოთის მონაკვეთის ოთხივე კომპონენტზე მიმდინარე წლის თავდაპირველი გეგმით გათვალისწინებული იყო 315.9 მლნ ლარის დახარჯვა, თუმცა, პროექტის განხორციელების პროცესში წარმოქმნილი რიგი სირთულეებიდან გამომდინარე, მიმდინარე წელს ათვისებული იქნება, ჯამში, 130 მლნ ლარამდე“, – აღნიშნულია კანონპროექტის განმარტებით ბარათში.
ამავე დოკუმენტის მიხედვით:
- „თბილისი-სენაკი-ლესელიძის საავტომობილო გზის ხევი-უბისას მონაკვეთის რეკონსტრუქცია-მშენებლობა (ADB) კრედიტის ნაწილში მცირდება 56.0 მლნ ლარით, ხოლო საბიუჯეტო სახსრების ნაწილში მცირედი ზრდის გათვალისწინებით ჯამურად მცირდება 54.6 მლნ ლარით და მიმდინარე წელს ასათვისებელი რესურსი განისაზღვრება 25,5 მლნ ლარით. აღნიშნულ მონაკვეთზე შეფერხება ძირითადად გამოწვეულია განსახლების პროცესში წარმოქმნილი სირთულეებით;
- თბილისი-სენაკი-ლესელიძის საავტომობილო გზის უბისა-ძირულას მონაკვეთის რეკონსტრუქცია-მშენებლობა (EIB) კრედიტის ნაწილში მცირდება 80.8 მლნ ლარით, ხოლო მასთან დაკავშირებული თანადაფინანსების შემცირების გათვალისწინებით ჯამურად მცირდება 93.6 მლნ ლარით. ამ მონაკვეთზე 2019 წელს მიიმართება ჯამურად 26.4 მლნ ლარი. აღნიშნულ კომპონენტში შეფერხება გამოიწვია საზედამხედველო კომპანიის შერჩევის გაჭიანურებამ;
- თბილისი-სენაკი-ლესელიძის საავტომობილო გზის ძირულა-არგვეთას მონაკვეთის რეკონსტრუქცია-მშენებლობა (JICA) მცირდება 38.6 მლნ ლარით (სრულად კრედიტის ნაწილში) და მიმდინარე წელს ამ მიმართულებით 21,4 მლნ ლარი დაიხარჯება. აღნიშნულ მონაკვეთთან დაკავშირებით შეიცვალა დონორი. ამ მონაკვეთზე პროექტს იაპონიის საერთაშორისო თანამშრომლობის სააგენტოს [JICA] ნაცვლად აზიის განვითარების ბანკი [ADB] დააფინანსებს.
- „რაც შეეხება პირველ კომპონენტს – თბილისი-სენაკი-ლესელიძის საავტომობილო გზის ჩუმათელეთი-ხევის მონაკვეთის რეკონსტრუქცია-მშენებლობა (EIB, WB) – აღნიშნული მონაკვეთის დაფინანსებისათვის კანონით განსაზღვრულია 55.6 მლნ ლარი და სამუშაოები გეგმის მიხედვით მიმდინარეობს“.
მცირდება დონორული დაფინანსება გრიგოლეთი-ქობულეთის [ჩოლოქის] ახალი გზის მონაკვეთის მშენებლობაზეც კრედიტების ნაწილში 22.7 მილიონი ლარით. შესაბამისად, ჯამურად, მიმდინარე წელს ამ მიმართულებით 58.5 მილიონი ლარი მიიმართება. დოკუმენტში აღნიშნულია, რომ შეფერხება გამოწვეულია კონტრაქტორი კომპანიის მიერ.
კანონპროექტის მიხედვით, საგზაო პროექტებში გამოთავისუფლებული რესურსით იზრდება:
- მცხეთა-სტეფანწმინდა-ლარსის საავტომობილო გზის ქვეშეთი-კობის მონაკვეთზე საავტომობილო გზის და გვირაბის მშენებლობა (ADB) დაფინანსდება 125,8 მლნ
ლარით, მათ შორის კრედიტის ნაწილში -106 მლნ ლარით. ჯამურად, ამ მიმართულებით მიმდინარე წელს ათვისებული იქნება 270.7 მლნ ლარი; - ქუთაისის შემოვლითი საავტომობილო გზის მეორე ზოლის მშენებლობის დაფინანსება იზრდება 20,5 მლნ ლარით და ჯამურად 74.5 მლნ ლარით განისაზღვრება;
- საავტომობილო გზების მშენებლობა და მოვლა-შენახვის დაფინანსება, რომელიც მოიცავს მნიშვნელოვან შიდა გზებს, იზრდება 107 მლნ ლარით და ჯამურად ამ მიმართულებით 588.2 მლნ ლარი მიიმართება.
- რეგიონული და მუნიციპალური ინფრასტრუქტურის რეაბილიტაციის ფარგლებში პროექტების დაფინანსება, რომელიც მოიცავს სსიპ – მუნიციპალური განვითარების ფონდის პროექტებს, მცირდება 42.3 მლნ ლარით, მათ შორის- კრედიტის ნაწილში 36.6 მლნ ლარით. ჯამურად, ამ მიმართულებით 2019 წელს მიიმართება 258.2 მლნ ლარი. აღნიშნული ძირითადად გამოწვეულია რუსთავი-თბილისის საავტომობილო გზაზე განსახლების ღონისძიებების გაჭიანურებით.
2019 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტში ცვლილებების კანონპროექტის განხილვა პარლამენტის კომიტეტებში დღეს, 26 სექტემბერს, დაიწყო.
მთავარი ფოტო: ხევი-უბისას მონაკვეთი/რენდერი
ამავე თემაზე: