ახალი ამბები

სარეკლამო SMS-ების გაუქმების მექანიზმი უკვე 113 ათასზე მეტმა აბონენტმა გამოიყენა

17 მარტი, 2015 •
სარეკლამო SMS-ების გაუქმების მექანიზმი უკვე 113 ათასზე მეტმა აბონენტმა გამოიყენა

როგორც ინსპექტორის 2014 წლის ანგარიშშია აღნიშნული, აბონენტების ნაწილმა მოითხოვა ყველა სახის სარეკლამო შეტყობინების სრულად გაუქმება, ნაწილმა კი აირჩია პროდუქციის/მომსახურების სეგმენტაციის პრინციპი და შეტყობი­ნებას მხოლოდ მისთვის სასურველ საკითხზე იღებს. 


“2014 წელს მოქალაქეთა განცხადებების, აპარატის მიერ გაცე­მული რეკომენდაციებისა და კონსულტაციების დიდი ნაწილი სწორედ პირდაპირი მარკეტინგის საკითხს უკავშირდებოდა. მოქალაქეებისთვის უცნობი იყო, საიდან მოხვდა მათი სატელე­ფონო ნომერი თუ ელ.ფოსტის მისამართი კერძო კომპანიების ხელთ; პრაქტიკულად შეუძლებელი იყო მონაცემთა დამუშა­ვების შეწყვეტის მოთხოვნა, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც რეკლამის განმახორციელებელი ორ­განიზაციის იდენტიფიცირება ვერ ხდებოდა. გარდა ამისა, ადგილი ჰქონ­და ინტერნეტსივრცეში საჯაროდ გან­თავსებული სატელეფონო ნომრების მარკეტინგული მიზნით გამოყენებას.

 

არსებული საკანონმდებლო რეგულა­ცია ვერ უზრუნველყოფდა მოქალაქე­თა უფლების დაცვას. საკითხის აქტუალობიდან გამომ­დინარე, პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატმა მო­ამზადა კანონპროექტი, რომელიც, ცვლილების სახით, პარლამენტმა 2014 წლის 1 აგვისტოს მიი­ღო. კანონპროექტის მიხედვით, პირდაპირი მარკეტინგის მიზნე­ბისთვის ნებისმიერი მონაცემის დამუშავება შესაძლებელი გახ­და მხოლოდ სუბიექტის წერილობითი თანხმობის საფუძველზე და გამოირიცხა ინფორმირებული თანხმობის გარეშე არაპრო­პორციულად დიდი მოცულობის მონაცემის დამუშავების კანო­ნიერი შესაძლებლობა. ამასთან, გამარტივდა სარეკლამო შეტყობინებებზე უარის თქმის მექანიზმი და მოქალაქეებს მიეცათ შესაძლებლობა, ნებისმიერ დროს მოითხოვონ მათი მონაცემების გამოყენების შეწყვეტა, ხოლო პირდაპირი მარკეტინგის განმახორციელე­ბელი ორგანიზაციები ვალდებულნი გახდნენ, შექმნან უარის თქმის მექანიზმი იმავე ფორმით, რა ფორმითაც ხორციელდება პირდაპირი მარკეტინგი ან/და შეიმუშაონ სხვა ხელმისაწვდომი და ადეკვატური საშუალება. 

 

ინსპექტორის აპარატმა კერძო სექტორის მიმართ კანონის სრულად გავრცელების დღესვე მიეღო მოქალაქეთა განცხადებე­ბი და დაიწყო კომპანიების მხრიდან კანონით დაკისრებული ვალ­დებულებების შესრულების (მაგალითად, „sms off” ფუნქცია, USSD კოდი) შემოწმება. 2014 წლის ნოემბერ­-­დეკემბერში ჩატარდა 6 კომპანიის ინს­პექტირება, შემოწმდა მონაცემთა მოპოვების წყარო, დამუშავების პროპორციულობა და უარის თქმის მექანიზმის ეფექტურად ფუნქ­ციონირება. გამოთხოვილ იქნა ინფორმაცია როგორც მარკეტინგის განმახორციელებელი კომპანიებისაგან, ისე – მათი უფლებამოსილი პირებისაგან, რომლებიც უშუალოდ აგზავნიან შეტყობინებებს.


მოქალაქეთა განცხადების წარმოებაში მიღებისთანავე ინსპექ­ტორმა 6-ვე შემთხვევაში გამოიყენა მონაცემთა დაბლოკვის მექა­ნიზმი, ხოლო, საბოლოო გადაწყვეტილებით, აღნიშნულ ორგანი­ზაციებს დაავალა განმაცხადებლების მონაცემების გამოყენების შეწყვეტა, მონაცემთა უსაფრთხოების დასაცავად ორგანიზაცი­ულ­-­ტექნიკური ზომების მიღება და მოქალაქეთა მხრიდან შეტყო­ბინებებზე უარის თქმის ეფექტური მექანიზმის დანერგვის უზრუნ­ველყოფა”, – ნათქვამია ინსპექტორის ანგარიშში.

მასალების გადაბეჭდვის წესი