ახალი ამბები

რუმინეთი – საწვავის მთავარი იმპორტიორი საქართველოში

20 ნოემბერი, 2013 •
რუმინეთი – საწვავის მთავარი იმპორტიორი საქართველოში

ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, 10 თვის განმავლობაში საქართველოში ნავთობპროდუქტების (ბენზინი და დიზელის საწვავი) იმპორტმა შეადგინა 668,6 ათასი ტონა, რაც  24 ათასი ტონით, ანუ 3,5%-ით ნაკლებია გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელზე (692,6 ათასი ტონა).

 

ბენზინი
ბენზინი

2013 წელს ბენზინისა და დიზელის საწვავის  იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუმინეთიდან – 225,6 ათასი ტონა (ბენზინი – 169,9 ათასი ტონა და დიზელი – 55,7 ათასი ტონა), რაც მთელი იმპორტის 33,7%-ს შეადგენს. მეორე ადგილზეა აზერბაიჯანი – 173,7 ათასი ტონა (ბენზინი – 20,5 ათასი ტონა და დიზელი – 153,2 ათასი ტონა) -რაც იმპორტის 26%–ია. მესამეა ბულგარეთი – 109,9 ათასი ტონა (ბენზინი – 80,8 ათასი ტონა და დიზელი – 29,1 ათასი ტონა) იმპორტის 16,4%; მეოთხეა რუსეთი – ამ ქვეყნიდან 10 თვეში მხოლოდ 94,3 ათასი ტონა დიზელის იმპორტი მოხდა, რაც 10 თვეში იმპიორტირებული დიზელის 14,1%–ია.  

 

10 თვის განმავლობაში ქვეყნების მიხედვით ბენზინის იმპორტის ყველაზე დიდი ოდენობა განხორციელდა რუმინეთიდან, შემდეგ მოდიან ბულგარეთი, აზერბაიჯანი, იტალია.

 

საწვავის კატეგორიების მიხედვით, ოქტომბერში საქართველოში საწვავის იმპორტმა შეადგინა: A-91 რეგულარი მარკის ბენზინი – 70,9%;  A-95 პრემიუმი მარკის  ბენზინი – 27,6%, A-98 სუპერი მარკის ბენზინი – 1,5%. ხოლო დიზელის საწვავთან დაკავშირებით: L-62 ტიპის დიზელი – 29,1%, ხოლო ევრო დიზელი – 70,9%–ის იმპორტი მოხდა. 

სტატისტიკის თანახმად, 2012 წლის 10 თვეში ქვეყნების მიხედვით  ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა აზერბაიჯანიდან – 266,9 ათასი ტონა, საიდანაც იმპორტირებულია მხოლოდ რეგულარის ტიპის ბენზინი და L-62 დიზელის საწვავი.  სხვა ქვეყნებიდან ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის მოცულობა ქვეყნების მიხედვით ასე გამოიყურება: რუმინეთი – 186,3 ათასი ტონა, ბულგარეთი – 147,0 ათასი ტონა, რუსეთი – 53,6 ათასი ტონა, იტალია – 23,6 ათასი ტონა, საბერძნეთი – 13, 0 ათასი ტონა.


აზერბაიჯანის სახლმწიფო ნავთობკომპანია  SOCAR–ი საკუთარი ნავთობის დეფიციტის გამო, საწვავის იმპორტს ამცირებს. ამის შესახებ, დღეს კასპიურ–ევროპული ინტერგრაციის საქმინი კლუბის  (CEIBC) და SOCAR–ის ვიცე–პრეზიდენტმა გადამუშავების სექტორში დავიდ მამედოვმა განაცხადა:

 

„2012 წლის მეორე ნახევარში, საკუთარი ნავტობისაგან ნაწარმოები ბენზინის ექსპორტი შეჩერებულია, ქვეყნის შიგნით საწვავზე წარმოქმნილი დეფიციტის გამო.“

 

დავიდ მამედოვის ინფორმაციით, 2012 წლის ბოლოდან SOCAR–ის მიერ იმპორტირებული ბენზინი ყაზახური ნავთობისაგან არის მიღებული:

 

„ამ ნავთობს SOCAR–ი წვრილი ექსპორტიორებისაგან ყიდულობს, რომელთაც წვდომა არ აქვთ დიდ ბაზრებზე. რადგან დიდ ბაზრებზე ნავთობის შემსყიდველებს თავად აქვთ გადამამუშავებელი ქარხნები.“

 

მამედოვის ინფორმაციით, ის ნავთობი, რომელსაც კომპანია მოიპოვებს, თლიანად გადამუშავდება.  

მასალების გადაბეჭდვის წესი