რა ხარვეზები აქვს სასწრაფო სამედიცინო დახმარების სამსახურს – აუდიტის დასკვნა

აუდიტის სამსახურის 2017 წლის ანგარიშის მიხედვით, სასწრაფო სამედიცინო დახმარების ბრიგადები გამოძახებებზე დაგვიანებით მიდიან და წინა წლებთან შედარებით მისი მუშაობა გაუარესდა. სტატისტიკა 2015 წლის მონაცემს ეყრდნობა.

აუდიტის სამსახურის ანგარიშის მიხედვით, ბოლო წლებში მკვეთრად არის გაზრდილი სასწრაფო სამედიცინო დახმარების გამოძახებების რაოდენობა, თუმცა სამსახურს ჯერ კიდევ არ დაუნერგავს გამოძახებების პრიორიტეტების განსაზღვრის დისპეტჩერიზაციის სისტემა. სისტემამ უნდა განსაზღვროს, რომელია მაღალი, საშუალო და დაბალი პრიორიტეტების გამოძახება.

2015 წლის მონაცემზე დაკვირვებით, აუდიტის სამსახური მიუთითებს, რომ თბილისსა და რეგიონებში რეაგირების საშუალო დრო ჩამორჩებოდა უკეთესი პრაქტიკით მიღებულ მაჩვენებლებს.

თბილისში:

[checklist]

[/checklist]

სასწრაფოების მისვლის მაჩვენებელი. თბილისი. წყარო: აუდიტის სამსახური

რეგიონებში:

[checklist]

[/checklist]

სასწრაფოების მისვლის მაჩვენებელი. რეგიონები. წყარო: აუდიტის სამსახური

რეგიონებში მაღალი პრიორიტეტის გამოძახებისას ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი ხულოსა და შუახევშია, სადაც რეკომენდებული 8 წუთის ნაცვლად 42 და 46 წუთში მიდიან გამოძახებაზე. მიზეზი მუნიციპალიტეტების მაღალმთიანი რელიეფია.

მუნიციპალიტეტებს შორის საუკეთესო მაგალითია ფოთი, სადაც მაღალი პრიორიტეტის შემთხვევაში გამოძახების საშუალო დრო 8 წუთს შეადგენს და გამოძახებათა 68%-ში სასწრაფოს რეაგირების დრო 8 წუთი ან ნაკლებია.

საუკეთესო პრაქტიკასთან ყველაზე მიახლოებული მაჩვენებელი რუსთავსა და ქუთაისშია, სადაც მაღალი პრიორიტეტის გამოძახებათა რეაგირების საშუალო დრო 10 და 13 წუთია.

მონაცემების ანალიზისას ირკვევა, რომ ჰოსპიტალიზაციის მაჩვენებელი პრიორიტეტის არასწორად განსაზღვრაზე მიუთითებს. აღნიშნულია, რომ დაბალი პრიორიტეტი არ მოითხოვს გადაუდებელ რეაგირებას, რადგან ადამიანის ჯანმრთელობის მდგომარეობა არ არის მძიმე და სიცოცხლისთვის საშიში. შესაბამისად, გამოძახების დაბალ პრიორიტეტად არასწორად განსაზღვრა ზრდის ადამიანის ჯანმრთელობის მდგომარეობის გაუარესების რისკს:

[checklist]

[/checklist]

ანგარიშში აღნიშნულია, რომ თბილისის სასწრაფო სამედიცინო დახმარების ცენტრი არ იყენებს ჯანდაცვის სამინისტროს მიერ კონსოლიდირებულ ბაზებს სამედიცინო დაწესებულებების ნებართვებთან დაკავშირებით, რადგან პასპორტიზაციის სისტემის გაუმართაობის გამო ცენტრი საკუთარი კომპეტენციის ფარგლებში აახლებს ინფორმაციას დაწესებულებებში არსებული მომსახურებების შესახებ.

სასწრაფოების გამოძახებების რაოდენობა 2014–16 წლებში. წყარო: აუდიტის სამსახური

112–ში განგვიცხადეს, რომ შერჩეულია კომპანია, რომლისგანაც უნდა შეისყიდონ კონკრეტული, საქართველოს სპეციფიკაზე მორგებული PDS სისტემა, თუმცა ამჟამად აქტიურად მუშაობენ სისტემის შეძენისა და დანერგვისათვის საჭირო თანხების მოძიებაზე.

“ამ ეტაპზე საჭირო თანხის სრული მობილიზება ჯერ არ მომხდარა, თუმცა კიდევ ერთხელ აღვნიშნავ, რომ აღნიშნული პროექტი ყველაზე მნიშვნელოვანია 112-თვის და ყოველდღიურ რეჟიმში ხდება დონორებთან მოლაპარაკებები”, – განგვიცხადეს 112–ში. 

აუდიტის რჩევა

დამატებითი ინფორმაცია