ჯანმრთელობა და ვიტამინები

დღესდღეობით არსებობს უამრავი ცრუწმენა და მოსაზრება იმასთან დაკავშირებით, თუ რა არის სასარგებლო ჩვენი ორგანიზმისთვის და რა საზიანო. მაგალითად შესაძლოა ჩვენი მეგობრისგან გავიგოთ, რომ მოწევა საერთოდაც არ არის მომაკვდინებელირადგან თავისმა ბაბუამ 95 წელი იცხოვრა, მიუხედავად იმისა რომ სისტემატიურად ეწეოდა, ან ის რომ მივიღოთ გარკვეული პროდუქტი, რადგან ჩვენთვის ბევრ ვიტამინს შეიცავს და ..

თუმცა დაავდების გამოწვევი მიზეზი, როგორც ვიტამინების ნაკლებობა შეიძლება იყოს, ისე მისი სიჭარბე ორგანიზმში. იმისათვის, რომ მათი გარჩევა და სასარგებლო დოზით მიღება შევძლოთ, უნდა ვიცოდეთ რომელი ვიტამინი, რომელ პროდუქტში გვხვდება.

მაგალითადვიტამინს შეიცავსყველი, რძე, ხაჭო, კვერცხი, თევზი, გოგრა, სტაფილო, ქაცვი. ნაღების კარაქი, თევზის ქონი, მწვანე და ყვეთელ ბოსტნეული, ყვითელი ხილი.

B1, B2 – შეიცავსმშრალი საფუარი, ბრინჯის ჩენჩო, ხორბალი, შვრიის ღერღილი, არაქისი, ღორის ხორცი, ბოსტნეულის უმეტესობა, ქატო, რძე, ღვიძლი, თირკმელები, საფუარი, მწვანე ფურცლიანი ბოსტნეული, თევზი, კვერცხი.

C შეიცავსციტრუსები, ასკილი, კივი, შავი მოცხარი, მწვანე ბოსტნეული, მჟავე კომბოსტო, კენკრა, პომიდორი, ყვავილოვანი კომბოსტო, ტკბილი კარტოფილი, ჩვეულებრივი კარტოფილი.

D შეიცავსზღვის თევზი, ზღვის კომბოსტო, რძის პროდუქტები, თევზის ქონი, სარდინები, ქაშაყი, ორაგული, თინუსი.

E შეიცავსმწვანე ბოსტნეული, კვერცხი, რძე, მცენარეული ზეთი, გაღვივებული თესლი, ხორბლის ბუტკო, სოიოს მარცვალი, ბროკოლი, ბრიუსელური კომბოსტო, მწვანილის ფურცლები, მთლიანი მარცვლოვნები, ისპანახი, შოკოლადი.

შეიცავსბოსტნეულის ფურცლები, მწვანე პომიდორი, ასკილი, ისპანახი, ბროკოლი და ყვავილოვანი კომბოსტო, ჭინჭრის ფურცლები, ჭვავი, შვრია, სოიო, ხორბლის კულტურები, ცხოველური წარმოშობის მოიპოვება ღორის ღვიძლში და კვერცხში.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი