"რადიო თავისუფლების" ქართული სამსახურის ჟურნალისტები პრაღის ოფისში - სალომე ასათიანის "ინტერVIEW"-მ მიიღო წლის საუკეთესო გადაცემის ჯილდო. შუაში - დავით კაკაბაძე

დავით კაკაბაძე: ვფიქრობ, რადიოს ხელმძღვანელობისთვის რეიტინგი ღირებულებებზე წინაა

“რადიო თავისუფლების” ქართული სამსახურის ყოფილი დირექტორი დავით კაკაბაძე მენეჯმენტთან უთანხმოებისა და მისი თანამდებობიდან გათავისუფლების მიზეზებზე საუბრობს. მან “ნეტგაზეთს” დაუდასტურა, რომ ხელმძღვანელობასთან უთანხმოება მას შემდეგ დაიწყო, რაც “რუსთავი2”-თან თანამშრომლობის შესახებ კატეგორიული მოთხოვნა გაისმა.

“ჩვენი პრინციპი არის ისეთ პარტნიორთან თანამშრომლობა, რომელიც არცერთ პოლიტიკურ ძალასთან ასოცირდება. მიუხედავად მთავრობის გარკვეული გავლენისა, საზოგადოებრივი მაუწყებელი ჩვენთვის საუკეთესო არჩევანი იყო, თუნდაც მისი სტატუსიდან გამომდინარე.

საზოგადოებრივის ეთერიდან ჩვენი ორი გადაცემის მოხსნის შემდეგ, დადგა ახალი პარტნიორების მოძიების საკითხი და სწორედ ამის შემდეგ მოვიდა მენეჯმენტისგან რჩევა, რომ გვეთანამშრომლა “რუსთავი2″-თან, რადგან მას მაღალი რეიტინგი აქვს. ოფიციალური დასაბუთება ეს იყო. რეიტინგის დათვლის პრინციპიც ცოტა უცნაური აქვთ: ითვლიან არა გადაცემის, არამედ არხის რეიტინგს და ფიქრობენ, რომ თუ კონკრეტულ ტელევიზიას აქვს რეიტინგი, ასევე გექნება შენც”, – უთხრა კაკაბაძემ “ნეტგაზეთს”.

დავით კაკაბაძის თქმით, მიუხედავად მისი მხრიდან არაერთგზის მტკიცებისა, რომ მხოლოდ მაღალ რეიტინგზე ორიენტირება რადიოს პრინციპებს საფრთხეს უქმნიდა, ხელმძღვანელობა გადაწყვეტილების შეცვლაზე კატეგორიულ უარს აცხადებდა; ჟურნალისტების პროტესტის ფონზე კი, მენეჯმენტი ქართულ სამსახურს პრობლემებს განგებ უქმნიდა. მისი თქმით, სწორედ ტექნიკური პრობლემების ფონზე ვერ განახლდა სალომე ასათიანის გადაცემა “ინტერVIEW”.

“მას შემდეგ, რაც უარი ვთქვით “რუსთავი2″-თან თანამშრომლობაზე, დაგვიწყეს ფარული თუ აშკარა ბრძოლა. ყოველ წვრილმანზე გვედავებოდნენ. პრობლემებს გვიქმნიდნენ, როცა ტექნიკა გვჭირდებოდა. ძალიან ბევრჯერ ავუხსენი, რომ რეიტინგზე მნიშვნელოვანი არის სახელი; რომ რეიტინგი შეიძლება დღეს იყოს და ხვალ აღარ. თუმცა, თუ სახელს ერთხელ შებღალავ, შემდგომ მის აღდგენას ათწლეულები სჭირდება. ბოლოს გვითხრეს, რომ არა, თქვენ მაინც უნდა წახვიდეთ იქ.

მათ უნდოდათ, რომ რაც შეიძლება ნაკლები პროდუქტი გვქონოდა, რადგან მერე ჰქონოდათ საფუძველი იმის თქმისა, რომ სათანადოდ ვერ ვმუშაობდით. მოკლედ რომ ვთქვათ, ძალიან ბინძური თამაში დაიწყო და საბოლოოდ, ასე დამთავრდა.

…შეგრძნება მაქვს, თითქოს ახლანდელი ხელმძღვანელობა ძირითად ყურადღებას აქცევს რეიტინგს და რაც უწინ იყო მნიშვნელოვანი ჩვენი ორგანიზაციისთვის, გადადის უკანა პლანზე. ეს არის ღირებულებები”.

რადიო “თავისუფლების” ქართული სამსახურის ყოფილი უფროსის თქმით, საზოგადოებრივი მაუწყებლის ერთ-ერთ ალტერნატივად ტელეკომპანია “იმედიც” განიხილებოდა, ასევე, მაღალრეიტინგული ტელევიზია, თუმცა საქმე ფართო განხილვამდე არ მისულა.

“ერთ-ერთმა თანამშრომელმა თქვა, რომ თუ “რუსთავი2”-თან ვითანამშრომლებთ, მაშინ გასაწონასწორებლად ვითანამშრომლოთ, მაგალითად, “იმედთან”. თუმცა სერიოზულად ამაზე საუბარი არ ყოფილა”.

დავით კაკაბაძის თქმით, ჯერჯერობით გადაწყვეტილი არ აქვს, სად გააგრძელებს მუშაობას.  მხარდაჭერისთვის კი მადლობას უხდის როგორც ყოფილ თანამშრომლებს, ისე აუდიტორიას:

“25 წელი ვიმუშავე ამ ორგანიზაციაში. ჩემთვის ძვირფასია როგორც რადიო, ისე კოლეგები, რომლებმაც ძალიან დიდი მხარდაჭერა გამოხატეს. მიუხედავად იმისა, რომ აღარ ვარ იქ, ბედნიერი ვარ, რომ ეს ყველაფერი მოხდა, რადგან ვიგრძენი მათი მხარდაჭერა, აუდიტორიის მხარდაჭერა… გუშინ, როცა გადმომცეს ეს ქაღალდი, ვუთხარი კიდეც ხელმძღვანელს, რომ ჩემთვის უფრო მნიშვნელოვანია აუდიტორიის აზრი, ვიდრე თქვენი აზრი”.

"რადიო თავისუფლების" ქართული სამსახურის ჟურნალისტები პრაღის ოფისში - სალომე ასათიანის "ინტერVIEW"-მ მიიღო წლის საუკეთესო გადაცემის ჯილდო. შუაში - დავით კაკაბაძე

“რადიო თავისუფლების” ქართული სამსახურის ჟურნალისტები პრაღის ოფისში, როცა სალომე ასათიანის “ინტერVIEW”-მ მიიღო წლის საუკეთესო გადაცემის ჯილდო. შუაში – დავით კაკაბაძე

დავით კაკაბაძე რადიო “თავისუფლების” ქართული სამსახურის დირექტორად 2005 წლიდან მუშაობდა. ის თანამდებობიდან 20 იანვარს გაათავისუფლეს.

რადიო “თავისუფლება” დირექტორს კონკურსის წესით ირჩევს. ჯერჯერობით უცნობია, თუ ვისი კანდიდატურა განიხილება დავით კაკაბაძის გათავისუფლების შემდეგ.

დავით კაკაბაძე რადიო “თავისუფლების” ქართულ სამსახურს 2005 წლიდან  ხელმძღვანელობდა.


მის შესაძლო განთავისუფლებაზე და  “რადიო თავისუფლების” მენეჯმენტსა და ქართულ სამსახურს შორის არსებული უთანხმოებაზე   ინფორმაცია  თავდაპირველად BBGWatch -მა გაავრცელა, რომელიც იუწყებოდა, რომ რადიოს  მენეჯმენტი ქართულ სამსახურს “რუსთავის 2″–თან თანამშრომლობას აძალებდა. სწორედ მაშინ გახდა ცნობილი, რომ წინააღმდეგობის ფონზე ხელმძღვანელობა სამსახურის უფროსის, დავით კაკაბაძის თანამდებობიდან გათავისუფლებას ცდილობდა.

ამის შემდეგ  რადიო “თავისუფლების” ქართულმა სამსახურმა განმარტება გაავრცელა, რომლითაც დადასტურდა უთანხმოება მენეჯმენტთან.  მასში ნათქვამი იყო, რომ საზოგადოებრივ მაუწყებელზე “წითელი ზონისა” და “ინტერVIEW”-ს დახურვის შემდეგ გადაცემებისთვის ალტერნატიული არხის მოძიებასთან დაკავშირებით ხელმძღვანელობისა და სამსახურის პოზიციები ერთმანეთს არ დაემთხვა; უთანხმოების გადაჭრის გზად კი  მენეჯმენტმა ქართული სამსახურის დირექტორის გათავისუფლება დაისახა. ამის შემდეგ ჟურნალისტებმა საპროტესტო წერილი მისწერეს რადიოს პრეზიდენტს, რომელმაც მედიაში გაჟონა.

“რადიო თავისუფლების” ქართული სამსახურის მხარდასაჭერად ელექტრონული პეტიციაც შეიქმნა.

“ნეტგაზეთმა” რადიოს ხელმძღვანელობისგან საპასუხო კომენტარის მოპოვება არაერთხელ სცადა, თუმცა კომპანიის საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურში განაცხადეს, რომ შიდა საქმეებზე კომენტარს არ გააკეთებდნენ.

„რადიო თავისუფლების” ქართულმა სამსახურმა სასიცოცხლო წვლილი შეიტანა საქართველოში დემოკრატიისა და ადამიანის უფლებების განვითარებაში და გარწმუნებთ, ასეც გაგრძელდება”, –  ეწერა „რადიო თავისუფლების” სათავო ოფისიდან გამოგზავნილ წერილში.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი
მიხეილ გვაძაბია არის ნეტგაზეთის რეპორტიორი 2017 წლის სექტემბრიდან